I et andet Vojens:
Da Billundkvartererne blev anlagt skete det sammen med Bregnbjergvej. Byboulevarden, som mange kaldte den, skulle
forbinde de nye kvarterer i nord med den gamle by og med Sydbyen endnu længere sydpå. Den skulle overtage den rolle
Billundvej tidligere havde haft, og skulle forbinde Vojens med Jegerup nordpå. Billundvej ville blive en sidevej
til Bregnbjergvej, og ville komme til at fungere som en tilkørselsvej til Billund II mod øst og Billund VI mod vest.
Bregnbjergvej selv ville slynge sig mod vest og løbe syd om Billund IV (Fuglehaven) og Billund V (Runebakken/Dyssebakken),
inden den ville dreje mod nord og løbe videre mod Jegerup.
Hvad skete der i virkeligheden?
Allerede i de tidlige 1980'ere
havde man ombestemt sig. Bregnbjergvej var allerede svækket efter, at Sydbyen helt tilbage i 1973, da arbejdet med vejen kun lige
var gået i gang, blev droppet pga. støj fra flyvestationen. Dermed var en del af dens rolle som forbindelse mellem de nye
kvarterer udspillet. Og i de tidlige 1980'ere blev vejen endegyldigt kørt på et sidspor, da t-krydset, hvor Billundvej mundede
ud i Bregnbjergvej, blev lagt om, så det nu blev Bregnbjergvej, som mundede ud i Billundvej.
Mod vest blev vejen aldrig ført mod nord. I stedet holdt man fast i den midlertidige løsning, så vejen den dag i dag munder ud i Jegerupvej efter et skarpt knæk mod vest, som kun alt for tydeligt viser, hvilken retning det oprindeligt var planen, vejen skulle være fortsat i.
For at føje spot til skade måtte Bregnbjergvej også vige for Billundvej i den forstand, at det nu blev Billundvej, som løb hele vejen sydpå. Ikke engang den lille stump af Bregnbjergvej, som løb syd for Billund IV og V kunne beholde sit navn. Den blev i stedet omdøbt til Overgårdsvej efter Billund Overgård, som havde ligget, hvor Skovsangervej ligger i dag.